FANDOM

Tama – dziewczynka z Kuri w Kraju Wano, którą spotkał Luffy. Jest tkaczką kapeluszy i szkolącą się kunoichi.

Wygląd

Tama to niska dziewczynka z fioletowymi włosami, ułożonymi we fryzurę shimada. Nosi połatane jasnozielone kimono, jasnopomarańczowy obi i pomarańczowe sandały.

Galeria

Osobowość

Tama jest przyjacielska. Zaufała Luffy'emu, gdy tylko powiedział, że nie zamierza jej skrzywdzić. Jako szkoląca się kunoichi ma zwyczaj głodzenia się, by wzmocnić swoje ciało i pozbyć się uczucia głodu. Jest dość odważna. Zaatakowała członków załogi Królestwa Zwierząt, gdy ci próbowali ją okraść. Jest też jednak dość nierozważna. Powiedziała piratom, że służy rodzinie Kouzuki, by ich nastraszyć, wypiła wodę z zatrutej rzeki, przez co zachorowała i nie posłuchała ostrzeżeń swojego mistrza, który zabronił jej pokazywania swoich umiejętności.

Relacje

Sojusznicy

Rodzina Kouzuki

Tama wierzy w rodzinę Kouzuki. Użyła jej nazwiska, gdy próbowała nastraszyć załogę Królestwa Zwierząt.

Tenguyama Hitetsu

Mistrz Tamy bardzo o nią dba. Zaatakował Luffy'ego, gdy myślał, że ten ukradł jedną z misek ryżu, które Tama je każdego roku. Wściekł się na Słomkowego, gdy ten wyjawił Tamie, że Ace nie żyje.

Komachiyo

Komachiyo jest bardzo lojalny Tamie. Walczył z załogą Królestwa Zwierząt, by ją obronić.

Hihimaru

Początkowo Hihimaru był negatywnie nastawiony do Tamy, lecz zaprzyjaźnił się z nią, gdy ta dała mu dango i towarzyszył jej w drodze do domu.

Monkey D. Luffy

Luffy uratował Tamę przed porywaczami, którzy ją zaatakowali. Z tego powodu Tama jest mu wdzięczna i nazywa go "starszym bratem". Dała mu nawet ryż, który je raz na rok. Zdenerwowała się jednak na niego, gdy ten wyjawił, że Ace nie żyje. Po tym, jak została porwana przez Gazellemana i oddana Holdemowi, wierzyła, że Luffy ją uratuje. Słomkowy obiecał jej, że przed opuszczeniem Wano sprawi, że jej życie będzie lepsze. Tama nie wie, że Ace był bratem Luffy'ego, lecz zauważyła między nimi podobieństwo. Po usłyszeniu, że Kaidou pobił Tamę, Luffy żałował, że nie odprowadził jej do domu i ze wściekłości zaatakował Imperatora. Po usłyszeniu o schwytaniu Słomkowego, Tama była bardziej przejęta nim niż własnymi obrażeniami.

Portgas D. Ace

Gdy Ace odwiedził Wano, Tama zaprzyjaźniła się z nim i chciała dołączyć do jego załogi, lecz ten odmówił z powodu jej wieku. Obiecał jej jednak, że spotkają się ponownie, a ona wyrośnie na kunoichi, która będzie mogła zagościć na jego pokładzie. Gdy Luffy poinformował Tamę o śmierci Ace'a, zasmuciła się i nie chciała mu wierzyć. Gdy Luffy użył Gum-Gumowego Red Hawka, by pokonać Holdema, Tama powiedziała, że Słomkowy przypomina Ace'a.

Wrogowie

Załoga Królestwa Zwierząt

Tama wierzy w powrót rodziny Kouzuki i tym samym potępia czyny załogi Królestwa Zwierząt, za co została porwana. Piraci planowali sprzedać ją do dzielnicy rozkoszy, lecz zostali pokonani przez Luffy'ego.

Historia

Około trzy lub cztery lata temu Portgas D. Ace i jego załoga odwiedzili Kraj Wano i zaprzyjaźnili się z Tamą. Dziewczynka chciała wyruszyć z piratami na morze, lecz Ace powiedział jej, że jest zbyt mała. Obiecał jej jednak, że przyjmie ją, gdy zostanie kunoichi.

Z okazji ósmych urodzin Tama udała się na targ, by kupić trochę ryżu. Została jednak zaatakowana przez załogę Królestwa Zwierząt i Hihimaru. Komachiyo obronił ją przed pawianem, lecz piraci zabrali jej rzeczy. Dziewczynka zastraszyła ich, wspominając rodzinę Kouzuki, za co ci ją schwytali.

Fabuła

Tama została zapakowana do worka, a piraci udali się, by złapać Monkey D. Luffy'ego, który nielegalnie wkroczył do kraju. Luffy jednak bez problemu ich pokonał i uwolnił Tamę.

Tama Takes Luffy to Her House

Tama zabiera Luffy'ego do domu swojego mistrza.

Tama przedstawiła się Luffy'ego i oswoiła Hihimaru swoim dango. Z wdzięczności zaoferowała piratowi jedzenie i pomogła mu zabezpieczyć Sunny. Razem udali się do jej domu, gdzie przyrządziła mu ryżowe potrawy, po czym udała się nad rzekę, by wodą zagłuszyć swój głód. Gdy wróciła, jej mistrz był wściekły na Luffy'ego za zjedzenie jej ryżu, lecz dziewczynka opowiedziała mu, co się wcześniej stało. Poczuła wtedy skutek wypicia wody z rzeki zatrutej przez fabryki Kaidou i zachorowała.

Po tym, jak Hitetsu wyjawił, że Tama czeka na Ace'a, Luffy powiedział, że jego brat jest martwy. Tamę zszokowała ta wiadomość, przez co zemdlała. Luffy zdecydował się na zabrania ją do lekarza. Gdy na plecach Komachiyo przejeżdżali przez bambusowy las, Tama oskarżyła Luffy'ego o kłamanie i opowiedziała mu o obietnicy Ace'a. Po wyjściu z lasu, wkroczyli na zniszczone pustkowia. Tama wytłumaczyła Luffy'emu, że przez fabryki Kaidou środowisko zostało całkowicie zniszczone, przez co znów zemdlała.

Tama Eats Tsuru's Food

Tama je, by wyleczyć chorobę.

Luffy i nieprzytomna Tama przypadkowo natknęli się na Zoro, który ratował kobietę przed opryszkami Kaidou. Dzięki Komachiyo, Luffy i Zoro uciekli przed Basilem Hawkinsem i jego ludźmi. Kobieta, którą uratował Zoro, Tsuru, kazała Słomkowych przynieść Tamę do jej herbaciarni. Grupa udała się więc do miasta Okobore.

Po otrzymaniu leków Tama poczuła się lepiej i zjadła pyszne jedzenie, które przygotowała dla niej Tsuru. Dziewczynka udała się na drzemkę, gdy nagle Tsuru została zaatakowana przez Batmana. Tama została porwana przez Gazellemana i zabrana do miasta Bakura. Holdem, jeden z podrzędnych oficerów Kaidou, usłyszał o umiejętności dziewczynki i planował wykorzystać ją dla celów załogi.

Pirat ciągał Tamę za policzki, lecz nie mógł z nich nic wyciągnąć. Gdy Holdem torturował Tamę, Luffy pokonał Urashimę i udał się na ratunek. Członek załogi Kaidou włożył Tamę do paszczy lwa i zagroził, że ją zmiażdży. Luffy w mgnieniu oka uderzył Kamijirou i uwolnił Tamę. Gdy Słomkowy dowiedział się, że Holdem próbował wyciągnąć z Tamy dango szczypcami, wściekł się i pokonał go Gum-Gumowym Red Hawkiem.

Luffy wziął Tamę i wysłał ją do domu w asyście Speed, którą pomylił z koniem. Speed zdenerwowała się, lecz została uspokojona przez dango Tamy. Luffy z kolei wziął jedzenie ukradzione przez załogę Królestwa Zwierząt, by podzielić się nim z ludźmi z miasta Okobore. Słomkowy dał Tamie jabłko i obiecał, że już nigdy nie będzie głodna.

Po drodze do domu Tama i Speed zostały zaatakowane przez Kaidou. Imperator brutalnie pobił dziewczynkę i zostawił ją zakrwawioną na ziemi. Znalazł ją Inuarashi, który zabrał ją do lasu, by ją wyleczyć. Tama wróciła do domu, gdzie zajął się nią Chopper i kilka norek. Dziewczynka zmartwiła się, gdy usłyszała, że Luffy został pokonany przez Kaidou, lecz Chopper zapewnił ją, że pirat szybko wraca do siebie, a Kaidou nie złamie tak łatwo jego woli. Wspomniał też, że Raizou ma się zająć ratunkiem Luffy'ego.

Gdy Momonosuke ćwiczył szermierkę w wiosce Amigasa, Tama zapytała go o jego siostrę. Chłopiec powiedział, że najprawdopodobniej żyje. Gdy dziewczynka stwierdziła, że byłoby miło, gdyby rodzeństwo się spotkało, Momonosuke odparł, że nie chce ściągać na siostrę niebezpieczeństw, póki nie pokonają szoguna i Kaidou.

Umiejętności i moce

Bronie

Tama użyła pałki, by obronić się przed załogą Królestwa Zwierząt.

Diabelski Owoc

Dan Dan no Mi Infobox

Tama wytwarza ze swoich policzków dango.

Tama zjadła nienazwany Diabelski Owoc typu Paramecia, który pozwala jej wytwarzać z ciała dango, co pokazała, wyjmując je ze swojego policzka. Dango pozwala jej na oswajanie zwierząt, nie działa jednak na ludzi i nie zaspokaja głodu. Ci, którzy zjedli owoc SMILE mogą zostać oswojeni przez dango Tamy, ponieważ są w części zwierzętami. Nie wiadomo, czy owoc działa też na innych władających owocami Zoan. Dango nie może zostać siłą wyrwane z policzka Tamy.

Inne umiejętności

Tama potrafi gotować ryż i tkać kapelusze kasa z bambusa.

Ciekawostki

  • Tama mówi dialektami Edo i Tōhoku.
  • Jej Diabelski Owoc może być nawiązaniem do legendy o Momotarō, w której główny bohater używał kibi dango, by zrekrutować trzech swoich sprzymierzeńców: psa, małpę i bażanta. Tamie udało się zaprzyjaźnić z dwoma z wcześniej wymienionych zwierząt, więc brakuje jeszcze bażanta.
  • Sposób w jaki Tama używa swojego Diabelskiego Owocu przypomina japońską legendę Kobutori Jisan, w której starzec zaprzyjaźnia się z demonami, które usuwają nowotwór w jego prawym policzku.
  • Moc jej Diabelskiego Owocu przypomina dwa inne:
    • Kuch-Kucharzowoc Streusena, ponieważ oba owoce tworzą jedzenie. Choć jedzenie Tamy jest pyszne, to nie zaspokaja głodu. Z kolei jedzenie stworzone przez Streusena jest zupełnie odwrotne. Ma zły smak, ale jest bogate w składniki odżywcze.
    • Moch-Mochiowoc Katakuriego, gdyż oba owoce wytwarzają mochi z ciała. Mochi Katakuriego jest jednak zwykłym mochi.
  • Tama ma czajnik do herbaty w kształcie tanukiego, co może być nawiązaniem do legendy Bunbuku Chagama.
  • Tama dzieli aktorkę głosowa z Gonem Freecssem z serii Hunter × Hunter.

Nawigacja

nie dla psa