FANDOM

Tenguyama Hitetsu – miecznik i kolekcjoner lalek kokeshi, który żyje z Tamą w ruinach wioski Amigasa w Kuri w Kraju Wano. Jest potomkiem legendarnego miecznika Kotetsu.

Wygląd

Tenguyama Hitetsu Anime Concept Art

Grafika koncepcyjna Hitetsu z anime.

Hitetsu to masywny mężczyzna z czerwoną maską tengu, demona o długim nosie. Na plecach ma parę skrzydeł. Nosi białe kimono przewiązane fioletowym sznurem, czarną kamizelkę z przyszytymi zielonymi kulkami, luźnie niebieskie spodnie i bardzo wysokie sandały geta.

Osobowość

Hitetsu jest bardzo energiczną osobą. Jest trochę nadopiekuńczy względem Tamy i wściekł się, gdy ta wpadła w tarapaty. Jest gotów użyć przemocy wobec każdego, kto zagraża jego podopiecznej. Jest jednak miły dla przyjaciół, choć zawsze mówi do nich z wielką powagą.

Umiejętności i moce

Jako miecznik Hitetsu potrafi kuć miecze. Do tego wywodzi się ze znanego rodu powiązanego z tym cechem.

Szermierka

Hitetsu dzierży światowej sławy katanę. Jego umiejętności w tym zakresie pozostają nieznane, choć był on w stanie wyrzucić Luffy'ego ze swojego domu z wielką siłą, nie raniąc go przy tym ostrzem, więc jego zdolności szermiercze są prawdopodobnie wysokie.

Posiada też przeklęty Drugi Kitetsu, jednak go nie używa. Oddał go na przechowanie Monkey D. Luffy'emu.

Nawigacja