FANDOM

"Wielka Sztabowa" Tsuru to wiceadmirał Kwatery Głównej Marynarki.

Wygląd

Tsuru to mała i szczupła kobieta w podeszłym wieku. Szare włosy zawsze spina w ciasny kok. Nosi na sobie luźną, pomarańczową koszulę z fioletowym krawatem w cętki, a płaszcz wiceadmirała swobodnie zwisa jej z ramion. Jak na kobietę przystało, na prawym nadgarstku posiada dwie bransoletki, a w uszach turkusowe, wiszące kolczyki wykonane z koralików.

27 lat temu miała bardzo podobny styl ubierania, co obecnie. Jednakże jej skóra była pomarszczona, co sugeruje, że już wtedy była dość wiekową kobietą.

Galeria

Osobowość

Tsuru jest weteranem marynarki, która pomimo swego wieku wciąż pozostaje błyskotliwa na umyśle, czego może dowodzić spotkanie z Siedmioma Królewskimi Wojownikami Mórz, kiedy to wskazała osobę winną sporu, jaki wtedy zaistniał. Według słów Garpa jest kobietą bardzo empatyczną, choć woli tę stronę swojego charakteru pozostawiać w ukryciu i nie okazywać zbyt często ciepłych emocji oraz uczuć.

Historia

27 lat przed wydarzeniami w Marineford, Widzimy Tsuru idącą wraz z Monkey D. Garpem, Kuzanem, Jaguarem D. Saulem oraz z Sakazukim. Już wtedy była w podeszłym wieku, choć zachowała swoją witalność.

Fabuła

Saga Skypiea

Akt Jaya

Tsuru znajduje się na spotkaniu z Siedmioma Królewskimi Wojownikami Mórz, w celu ustalenia zastępstwa w miejsce Crocodile.

Saga Wojna Białobrodego

Akt Marineford

Garp and Tsuru

Tsuru i Garp w Marineford.

Widzimy Tsuru rozmawiającą i pocieszającą Garpa odnośnie zbliżającej się egzekucji Portgasa. Kiedy przybywa Białobrody, Tsuru mówi otwarcie jak bardzo głupio postępuje i jak jego pozycja w tym przypadku jest irracjonalna, następnie dołącza do reszty wiceadmirałów, kiedy piraci atakują. I chociaż Yamakaji chciał, by cofnęła się i znalazła bezpieczne miejsce, Tsuru odmawia, zostając w pierwszej linii stwierdzając, że tutaj jest tak samo bezpieczna, jak w każdym innym miejscu. Obserwuje również zmagania Małego Oarsa Jr. uważając, że nikt mu nie dorównuje w wielkości. Następnie otrzymuje rozkazy od Sengoku, by przygotowała się do następnego planu Marynarki tuż po tym, jak kilku piratów uległo mocy jej owocu. Po przybyciu Shanksa i powstrzymaniu dalszej walki, Tsuru jest widziana wraz z innymi osobami z Marynarki stojącymi na dole.

One Piece Film: Z

Umiejętności i moce

Tsuru jest doskonałym taktykiem, posiadającym niezwykłe umiejętności szybkiej analizy i momentalnego sformułowania następstw. Stąd też wziął się jej przydomek: "Wielki Oficer Sztabu".

Diabelski Owoc

Główny artykuł: Woshu Woshu no Mi
Woshu Woshu no Mi Infobox

Tsuru używa mocy swojego Diabelskiego Owocu.

Tsuru jest władającą Diabelskiego Owocu Woshu Woshu no mi, typu Paramecia. Pozwala jej to na „wypranie i powieszenie na suszarce” ludzi oraz rzeczy tak, jakby byli ubraniami, zmieniając ich w płaskie i elastyczne twory. Sprawia, iż przeciwnicy nie są w stanie w żaden sposób się poruszać. Kolejną umiejętnością tego owocu jest możliwość "wyczyszczenia" złego nastawienia ludzi, co w efekcie jest dość niebezpieczną bronią przeciwko piratom.

Dominacja

Główny artykuł: Dominacja

Tsuru zdecydowanie potrafi posługiwać się Dominacją, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot. Wiemy to dzięki informacji doktora Fishbonena zajmującego się Cobym, który wspomniał, że każdy wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Jednakże dotychczas nie było to pokazane w mandze ani w anime.

Dominacja Koloru Uzbrojenia

Tsuru potrafi używać Dominacji Koloru Uzbrojenia.

Dominacja Koloru Obserwacji

Tsuru potrafi używać Dominacji Koloru Obserwacji.

Różnice między mangą a anime

W swoim pierwszym wystąpieniu w anime, nie odzywa się. W mandze mówi do Donquixote Doflamingo nakazując mu, aby by był "grzecznym chłopcem" i się uspokoił.

Główne walki

Ciekawostki

  • Jej imię oznacza "żuraw". Oda w jednym z wywiadów przyznał się, że ma tendencje do nazywania kobiet nazwami ptaków. Imię Tsuru można również tłumaczyć jako "powiesić", co może mieć związek z jej umiejętnościami.
  • Tsuru jest przedstawiona jako drugi dowódca, pomimo, że ma rangę wiceadmirała.
  • Załoga jej osobistego statku wydaje się składać, podobnie jak u załogi Kuja, wyłącznie z kobiet.

Nawigacja

Tekst tego artykułu, w części lub w całości pochodzi z onepiece.com.pl

Jestem złodziejką, która okrada piratów! Przyłącz się do mnie, a razem zdobędziemy fortunę. Oryginalny tekst znajduje się na stronie:
http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=467
Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Evendell a korekterem jest Arrrgh

Nami Steals Alvida's Treasure