One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Udon – region w południowo-wschodniej części Kraju Wano, znajduje się obecnie pod zarządem załogi Królestwa Zwierząt. Jest to zindustrializowana kraina, w której obywatele niższej kategorii przymusowo wyrabiają broń, póki nie umrą z przemęczenia.

Miejsca

Kopalnia więzienna

Kopalnia więzienna (囚人採掘場 Shūjin Saikutsujō) to miejsce, w którym rebelianci torturowani są aż zostanie złamany ich duch i przysięgną wierność Kaidou.

Kopalnia podzielona jest na sześć części: środkową twierdzę i pięć obozów pracy wokół niej. Z lotu ptaka przypomina kwitnący kwiat.

W więzieniu pracują dziesiątki tysięcy skazańców, a większość z nich winna jest sprzeciwienia się Kurozumi Orochiemu. Według Hyougorou szogun przypadkowo stworzył w kopalni armię, która stawi mu czoła.

Wieża dowodzenia

Wieża dowodzenia.

Wieża dowodzenia to miejsce, w którym załoga Królestwa Zwierząt trzyma klucze do kajdan z kamienia morskiej strażnicy. Raizou włamał się do środka i ukradł zestaw kluczy.

Kamieniołom

Plik:Rock Quarry.png

Kamieniołom.

W miejscu tym więźniowie zmuszani są do wykopywania ogromnych bloków skalnych, ciosania ich i załadowywania na statki. Za każde pięć przeniesionych bloków dostają dango.

Fabryka żelaza

Plik:Iron Factory.png

Fabryka żelaza.

Port pozostającej w cieniu jaszczurki

Port pozostającej w cieniu jaszczurki.

Port pozostającej w cieniu jaszczurki (常影港 Tokage Minato) to jeden z sześciu portów Wano.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Udon
Władca
Queen Uzuki Tempura (dawniej)
Pracownicy więziennej kopalni
Piotruś Dobon Daifugou Pasjans Alpacaman
Madilloman Strusioman Bearman (niekanoniczny)
Więźniowie więziennej kopalni
Kawamatsu Hyougorou Caribou Eustass Kid Monkey D. Luffy
Kamazou Tsunagorou Chou Oumasa Yatappe
Jou Tetsu Hanji
Pozostali
Raizou

Nawigacja

Advertisement