FANDOM

Vista – dowódca 5. oddziału załogi Białobrodego i jeden z jej najważniejszych członków.

Wygląd

Vista jest wysokim, opalonym mężczyzną z szerokim torsem. Posiada czarne wąsy i czarne kręcone włosy wystające spod granatowego kapelusza. Nosi półotwartą koszulę w kolorze kapelusza z białym kołnierzem, pelerynę oraz białe rękawiczki. W obu rękach trzyma po jednej szabli.

Galeria

Osobowość

Vista, jak każdy dowódca oddziału, jest wierny swojemu kapitanowi. Jest również skromny. Gdy Mihawk zgodził się z nim walczyć był zadowolony, gdyż mógł stanąć do pojedynku z najlepszym szermierzem świata. Wyraża wielką nienawiść do Czarnobrodego, gdyż szydził on z poświęcenia Białobrodego.

Relacje

Załoga

Edward Newgate

Vista, tak jak reszta dowódców, kocha Białobrodego i jest do niego bardzo przywiązany tak jak reszta załogi nazywa go staruszkiem. Po jego śmierci płakał po nim.

Portgas D. Ace

W przeszłości Vistę bawiły śmiałe i daremne próby zabójstwa Białobrodego przez Ace. Jednak Vista szanuje Ace tak jak każdego z załogi był wściekły kiedy Sakazuki zabił Ace'a.

Wrogowie

Dracule Mihawk

Vista uważa Dracule Mihawka za wspaniałego przeciwnika, szanuje go i podekscytował się kiedy mógł zawalczyć z Mihawkiem. Przez całą walkę Vista był szczęśliwy.

Marshall D. Teach

Vista nienawidzi Teacha za to co zrobił za jego zdradę oraz zabójstwo Ace i Białobrodego. Gdy Białobrody walczył z Czarnobrodym, Vista rozgniewał się i próbował wkroczyć i zaatakować Teacha jednak został powstrzymany. Kiedy Teach zabił Białobrodego Vista był zmuszony bezradnie patrzeć jak złoczyńca przeją moc "staruszka".

Inni

Yasopp

Yasopp and Vista Look at Each Other

Vista i Yasopp patrzą na siebie z niezadowoleniem.

Pod koniec Bitwy na Marineford można było zauważyć, że Vista i Yasopp są niezadowoleni z tego, że muszą przebywać obok siebie. One Piece Blue Deep wspomina, że w przeszłości coś się stało co tę dwójkę poróżniło.

Historia

Przeszłość

Dwadzieścia dwa lata temu, Vista był widziany na statku Białobrodego, kiedy Shiki odwiedził Imperatora, aby poinformować go o swoich planach.

Dołączenie Ace'a

Kiedy Ace wielokrotnie próbuje zabić Białobrodego, Vista jest rozbawiony daremnymi próbami zabójstwa "staruszka".

Fabuła

Wojna na Marineford

Vista vs. Ronse

Vista i piraci z Nowego Świata kontra wiceadmirał Ronse.

Vista pojawił się na Marineford razem z resztą piratów Białobrodego i ich sojusznikami z Nowego Świata, w celu ratowania Portgas D. Ace przed egzekucją. Po raz pierwszy pokazany był gdy Kuzan zamroził zatokę, w której znajdował się Moby Dick. Następnie widzimy jak Vista odpiera atak wiceadmirała Ronse.

Mihawk vs. Vista

Vista walczy z Mihawkiem.

Kiedy Luffy zostaje atakowany przez Mihawka, Marco mówi do Visty, by ten pomógł bratu Ace'a. Vista dwiema szablami z powodzeniem blokuje atak Jastrzębiookiego; rozpoczyna się pojedynek, w którym dwaj szermierze walczą na równi. Kiedy pojawiają się Pacyfiści, Vista i Mihawk postanawiają odroczyć ich walkę. Gdy Squard przebija mieczem Białobrodego, Vista oraz jego towarzysze z załogi stoją w szoku.

Następnie widzimy Vistę stojącego razem ze swoimi towarzyszami. Gdy jego koledzy Marco i Jozu zostają pokonani przez Admirałów on pokazał panikę. Białobrody rozkazuje by pomóc Luffy'emu w uratowaniu Ace'a, Vista przeciął kule armatnie, które leciały w stronę Słomkowego Kapelusza. Gdy Ace został uwolniony i zaczął walczyć obok Luffy'ego, Vista skomentował ich wspaniałą współpracę. Vista, Marco i Atmos są wstrząśnięci kiedy Sakazuki przebija pięścią Ace'a. Kiedy Marco atakuje Sakazukiego, Vista komentuje i mówi, że żałuje tego iż spuścił gardę i pozwolił na śmierć towarzysza.

Gdy załoga Białobrodego została oddzielona od Edwarda Newgate, który wdarł się w konfrontację z Czarnobrodym, Vista zirytował się kiedy Marshall D. Teach mówił źle o Białobrodym oraz Ace. Po śmierci Białobrodego Vista oraz jego koledzy z załogi są gotowi by bronić Luffy'ego przed Sakazukim. Następnie Vista pojawia się obok Marco, który rozmawia razem z Shanksem. Po wojnie cała załoga Białobrodego wycofuje się.

Po wojnie

Vista razem z załogą Białobrodego, uczestniczyli w pogrzebie Ace i Białobrodego w nieznanym miejscu, gdzieś w Nowym Świecie.

Umiejętności i moce

Jest jednym z najsilniejszych członków załogi, na co wskazuje stopień dowódcy 5. oddziału. Jest także najsilniejszym szermierzem załogi, co stwierdził nawet Mihawk. Ma on niesamowity refleks i siłę. Potrafi z wielką łatwością unikać ciosów czy przecinać kule armatnie.

Bronie

Główny artykuł: Kaken

Vista używa pary szabli z fioletowymi rękojeściami, nazwanych Kaken. W anime podczas jego ataków pojawiają się różane płaty (podobne do tych, które pojawiają się, gdy Nico Robin używa mocy Kwiat-Kwiatowocu), skąd pochodzi jego przydomek, który także występuje tylko w anime.

Dominacja

Główny artykuł: Dominacja

Dominacja Koloru Uzbrojenia

Vista użył Dominacji Koloru Uzbrojenia do walki z władającymi Diabelskimi Owocami. Użył tej mocy podczas starcia z Sakazukim.

Dominacja Koloru Obserwacji

Vista potrafi używać Dominacji Koloru Obserwacji, choć nigdy nie pokazał swoich zdolności w tym zakresie.

Główne walki

Nawigacja