FANDOM

"Lodowa Wiedźma" Whitey Bay jest niesławnym piratem z Nowego Świata, który sprzymierzył się z Białobrodym. Przybyła na Marineford, aby uratować Portgas D. Ace'a od egzekucji.

Wygląd

Whitey Bay nosi długie niebieskie falowane włosy, wyraźne usta oraz zawsze wymalowaną pewność siebie na twarzy na swojej twarzy. Ma na sobie krótką pasiastą sukienkę z guzikami w kształcie kwiatków, luźnymi rękawami oraz szalikiem. Nosi również białą chustkę w groszki, a na niej fioletowy kapelusz piracki z namalowaną piracką banderą przedstawiającą czaszkę w płatku śniegu. Poza tym ma jeszcze sportową pelerynę zwisającą za plecami.

Osobowość

Nie wiemy zbyt wiele o jej osobowości ze względu na to, że pojawia się jedynie kilka razy. Możemy być pewni jej zdecydowanej postawy i pewnej niefrasobliwości w zachowaniu.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Whitey Bay Marineford

Whitey Bay na Marineford.

Dowiedziawszy się, że Portgas D. Ace ma zostać stracony, Whitey Bay wraz z załogą łączy siły z kilkoma innymi piratami oraz załogą załogą Białobrodego by go uratować. Przybywając do Marineford i oficjalnie rozpoczynając bitwę przeciwko Marynarce piraci spostrzegają się, że ich statki zostają unieruchomione na morzu przez admirała Kuzana. Jednak ta przeszkoda nie zatrzymała Bay i jej załogi. Jako że ich statek jest lodołamaczem, zwyczajnie przebili się przez lód. Dodatkowo płynąc stworzyli dodatkowe wejście w murach Marineford, gdzie piraci mogli się przemieścić poza wejściem stworzonym wcześniej przez Oarsa.[2][3]

Gdy bitwa trwa dalej, a sytuacja rozwija się, Whitey Bay wraz z pozostałymi piratami dostaje wytyczne, by nie atakować sił Marynarki bezpośrednio. Białobrody zauważa, że coś dzieje się po stronie przeciwnika i nakazuje sojusznikom atakować bazę z różnych stron.[4]

Nie widzimy jej ponownie do końca wojny. Po przybyciu Shanksa i zakończeniu wojny, Bay wraz z pozostałymi piratami wycofuje się.

Po wojnie

Whitey Bay razem ze swoją załogą uczestniczy w ceremonii pogrzebowej Ace'a i Białobrodego w nieokreślonym miejscu w Nowym Świecie.

Umiejętności

Whitey Bay jest piratem, któremu udaje się zdobyć pewną niesławę w Nowym Świecie i sprzymierzyć się z załogą Białobrodego.

Bronie

W anime widzimy Bay trzymającą miecz.

Piracki statek

Whitey Bays Icebreaker

Lodołamacz Whitey Bay przebija się przez lód Kuzana.

Statkiem pirackim Whitey Bay jest lodołamacz (砕氷船 saihyōsen). Po raz pierwszy pojawia się w 556. rozdziale oraz 465. odcinku.

Statek ten w odróżnieniu od większości statków pokazanych w serii ma stalowo-płytowy kadłub zamiast drewnianego. Również w miejsce galionu na dziobie kadłuba widzimy znak płatka śniegu. Na pokładzie statku znajduje się kabina z również namalowanymi symbolami, oraz armaty zamontowane na górze. Są również maszty oraz żagle, a na przednim żaglu widzimy piracką bandarą Bay.

Ponieważ stalowy kadłub statku oferuje większe możliwości defensywne i ofensywne, jego głównym zadaniem jest przebijanie się przez wody skute lodem, takie jak na przykład morze lodu stworzone przez admirała Kuzana. Ta zdolność czyni statek Bay jedynym, który jest w stanie kontynuować natarcie, podczas gdy pozostałe są uwięzione w lodzie. Dodatkowo jej statek forsuje jedną ze ścian muru Marineford.[2]

Główne walki

Przypisy

  1. One Piece Blue Deep: Characters World Strona 166, Dzień urodzin Whitey Bay
  2. 2,0 2,1 One Piece Manga - Tom 57, Rozdział 556, Statek Piraci Whitey Bay przełamuje bariere lodową stworzoną przez Aokiji'ego.
  3. One Piece Manga - Tom. 57 Rozdział 553, Aokiji zamraża zatokę Marineford, unieruchamiając pirackie statki.
  4. One Piece Manga - Tom. 57 Rozdział 559, Whitey Bay i pozostali sojusznicy Białobrodego zostają poinstruowani, aby zmienić taktykę przeciwko oddziałom Marineford.

Nawigacja