Wir zlewowy – ogromny wir łączący trzy najważniejsze obiekty Globalnego Rządu: Enies Lobby, Impel Down i kwaterę główną marynarki na Marineford.

Dzięki niemu statki marynarki mogą swobodnie przemieszczać się między tymi miejscami. Ulokowany jest w rogu Grand Line, obok miejsca, w którym Red Line styka się z Calm Belt. Trzy najważniejsze obiekty rządu tworzą trójkąt otaczający wir. Jedyny sposób na dostanie się do niego to przepłynięcie przez bramę sprawiedliwości. "Boki" trójkąta otoczone są małymi prądami, które spychają statki próbujące wpłynąć bezpośrednio do wiru bez skorzystania z bramy sprawiedliwości. Każdy statek, który wpłynął do wiru zlewowego będzie w nim krążył, póki któraś z bram sprawiedliwości nie zostanie otwarta.

Po wojnie na Marineford kwatera główna marynarki zamieniła się miejscami z bazą G-1.

Ciekawostki

  • Buster call dotarł na Enies Lobby w pół godziny. Gloriosa stwierdziła, że aby dotrzeć z Amazon Lily do Impel Down, nie korzystając z wiru zlewowego trzeba płynąć przez cały tydzień, gdy z pomocą wiru zajęłoby to 4 dni. Oznacza to, że odległość, którą normalnie trzeba by było pokonać w trzy dni, dzięki wirowi zlewowemu można przepłynąć w 30 minut.

Nawigacja