Ten artykuł wymaga poszerzenia

Luffychibi.png

Wojna na szczycie na Marineford (マリンフォード頂上戦争 Marinfōdo Chōjō Sensō) miała miejsce na wyspie Marineford i zakończyła się porażką załogi Białobrodego, śmiercią Ace'a, kapitana Edwarda Newgate'a i wielu innych piratów.

Przygotowania do wojny

Za preludium do wojny uchodzi pojedynek na wyspie Banaro. Na tej wyspie doszło do bitwy w której starli się Marshall D. Teach i Portgas D. Ace. Przyczyną bitwy była zdrada jakiej dopuścił się Czarnobrody w swojej starej załodze – zamordował Thatcha, innego członka tej samej załogi i uciekł. Ace ruszył za Teachem w pogoń i dogonił go właśnie na Banaro. Dowódca 2. oddziału załogi Białobrodego przegrał i został wydany w ręce Globalnego Rządu który wydał na niego wyrok śmierci i wyznaczył Marineford jako miejsce egzekucji. Marynarka rozpoczęła przygotowania do egzekucji i nadchodzącej bitwy. Białobrody, który słynął z tego, że kochał wszystkich swoich podwładnych jak własne dzieci, zebrał swoją załogę oraz pirackich sojuszników i ruszył z nimi ocalić Ace'a przed śmiercią.

Początek wojny

Pierwszy ruch Białobrodego.

Nowi sprzymierzeńcy

Zjawienie się uciekinierów z Impel Down.

Końcowa faza wojny

Niszczące trzęsienie ziemi Białobrodego.

Załoga Białobrodego dociera do placu.

Admirał Marynarki Wojennej Sengoku dołącza do walki.

Ucieczka z Marineford

Plik:Marineford destruction.png

Zniszczona Kwatera Główna Marynarki.

Białobrody zabity przez załogę Czarnobrodego.

Dowódcy Białobrodego i Crocodile walczą z Czerwonym Psem.

Shanks i jego załoga kończą rozlew krwi.

Sprawa tłumaczenia

W polskiej wersji gry One Piece: Burning Blood, wydanej przez firmę Cenega, konflikt nosi nazwę Wojna Szczytów.