Yamato – córka Kaidou. Czci legendarnego samuraja Kouzuki Odena, dlatego uważa się za mężczyznę, by być taka jak on.

Wygląd

Yamato w masce.

Yamato to wysoka, choć nie tak wysoka jak jej ojciec, kobieta o długich jasnych włosach. Jest mniej więcej dwukrotnie wyższa niż Luffy. Swoją twarz najczęściej zakrywa maską hannya. Z czoła wyrastają jej dwa zakrzywione rogi. Nosi kimono z dwoma symbolami w kształcie rombów na piersiach, a z nadgarstków zwisają jej rozerwane kajdany.

Osobowość

Yamato zdaje się nie słuchać ojca. Sam Kaidou z nieznanych powodów nazywa ją "idiotą". Nie przybyła na zorganizowaną przez niego imprezę podczas festiwal ognia. Z jakiegoś powodu jest bardzo zainteresowana Luffym, na którego czekała na wyspie demonów od bardzo dawna. Luffy wyczuł, że Yamato nie zamierza go krzywdzić. Córka Kaidou uratowała go nawet przed atakiem Ulti, jednej z najważniejszych oficerów załogi Królestwa Zwierząt. Odziedziczyła wolę Kouzuki Odena, dlatego została mężczyzną, by być samurajem jak on. Zamierza otworzyć granice Kraju Wano.

Historia

Egzekucja Odena

20 lat temu Yamato widziała egzekucję Kouzuki Odena. Będąc pod wrażeniem siły i honoru samuraja, po jego śmierci udała się do Kuri, gdzie znalazła napisany przez niego dziennik pokładowy, który od tamtej pory jest dla niej jak Biblia.

Festiwal ognia

W dniu, w którym Kaidou i Orochi zorganizowali festiwal ognia na wyspie demonów, Yamato zniknęła.

Gdy Luffy walczył z Ulti, Yamato zainterweniowała i powaliła kobietę na ziemię, po czym poinformowała Słomkowego, że od dawna na niego czeka.

Umiejętności i moce

Yamato ma prawdopodobnie jakąś władzę nad załogą Królestwa Zwierząt, gdyż Black Maria określiła ją mianem "panicza". Wspomniała też, że zaciągnięcie jej z powrotem do twierdzy Kaidou będzie trudnym zadaniem.

Bronie

Maczuga Yamato.

Yamato posługuje się w walce długą maczugą, podobną do tej, której używa Kaidou.

Techniki

  • Trzask gromu ośmiu trygramów (雷鳴八卦 Raimei Hakke): Technika wymyślona przez Kaidou, a później skopiowana przez jego córkę. Yamato szarżuje w kierunku przeciwnika i uderza go maczugą, zadając mu niesamowicie potężny cios. Po raz pierwszy technika została użyta do powalenia Ulti. Jedno uderzenie wystarczyło, by straciła przytomność. W tłumaczeniu Viz technika ta nosi nazwę Thunder Bagua. Choć Kaidou bierze zamach jedną ręką, Yamato robi to oburącz. Ulti stwierdziła, że atak ten jest jedynie w połowie tak silny jak trzask gromu ośmiu trygramów Kaidou i nazwała go trzaskiem gromu czterech trygramów (雷鳴四卦 Raimei Yonke). Zgromadzeni wokół niej piraci zwrócili jednak uwagę, że technika i tak jest niezwykle potężna.

Główne walki

Ciekawostki

  • Yamato (大和, czyli "wielka harmonia") to starożytna nazwa Japonii (wzięła się od prowincji Yamato) i nazwa okresu w historii japońskiej, który trwał do VIII wieku. Yamato to też nazwa dynastii panującej obecnie w Japonii. Nazywa się tak też samych rodowitych Japończyków, by odróżnić ich od mniejszości zamieszkujących kraj kwitnącej wiśni.
    • Yamato Takeru to syn cesarza Keiko i właściciel Miecza-Trawosiecza. Takeru pokonywał swoich wrogów, przebierając się za służki na imprezach, przez co bał się go nawet jego własny ojciec.
    • Yamato to japoński pancernik z czasów II wojny światowej.

Nawigacja