One Piece Wiki
Advertisement
One Piece Wiki

Yamato – członkini załogi Słomkowego Kapelusza i córka Kaidou. Jest jedenastym członkiem załogi i dziesiątą osobą, która dołączyła do Luffy'ego. Czci legendarnego samuraja Kouzuki Odena, dlatego uważa się za mężczyznę, by być taka jak on.

Wygląd

Yamato to wysoka, choć nie tak wysoka jak jej ojciec, kobieta o długich jasnych włosach. Jest mniej więcej dwukrotnie wyższa niż Luffy. Swoją twarz najczęściej zakrywa maską hannya. Z czoła wyrastają jej dwa zakrzywione rogi. Nosi kimono z dwoma symbolami w kształcie rombów na piersiach, a z nadgarstków zwisają jej rozerwane kajdany.

Osobowość

Yamato zdaje się nie słuchać ojca. Sam Kaidou z nieznanych powodów nazywa ją "idiotą". Nie przybyła na zorganizowaną przez niego imprezę podczas festiwal ognia. Z jakiegoś powodu jest bardzo zainteresowana Luffym, na którego czekała na wyspie demonów od bardzo dawna. Luffy wyczuł, że Yamato nie zamierza go krzywdzić. Córka Kaidou uratowała go nawet przed atakiem Ulti, jednej z najważniejszych oficerów załogi Królestwa Zwierząt. Odziedziczyła wolę Kouzuki Odena, dlatego została mężczyzną, by być samurajem jak on. Zamierza otworzyć granice Kraju Wano.

Główne walki

Ciekawostki

  • Yamato (大和, czyli "wielka harmonia") to starożytna nazwa Japonii (wzięła się od prowincji Yamato) i nazwa okresu w historii japońskiej, który trwał do VIII wieku. Yamato to też nazwa dynastii panującej obecnie w Japonii. Nazywa się tak też samych rodowitych Japończyków, by odróżnić ich od mniejszości zamieszkujących kraj kwitnącej wiśni.
    • Yamato Takeru to syn cesarza Keiko i właściciel Miecza-Trawosiecza. Takeru pokonywał swoich wrogów, przebierając się za służki na imprezach, przez co bał się go nawet jego własny ojciec.
    • Yamato to japoński pancernik z czasów II wojny światowej.

Nawigacja

Advertisement