FANDOM

[[Altın Şehir Shandra|
Shandra

Altın Çan

Altın Şehir Shandra]]'nın simgesidir. Wiper ve diğer Shandian Savaşçıları'nın Büyük Savaşçı olarak andığı Calgara, 400 sene önce dostu Montblanc Norland'a Jaya adasının yolunu bulabilmesi için hergün bu çanı çalacağına dair söz vermiştir. Ancak bir süre sonra Fırlatan Akıntı, Calgara ve Altın Şehir Shandra'yı gökyüzüne fırlatmıştır. Bu olay sırasında Altın Çan fırlayarak gökyüzündeki dev sırık fasulye Dev Jack'in en yüksek yerine düşmüştür. Bu nedenle Calgara çanın sesini Montblanc Norland'a duyuramamış ve Norland seneler sonra Jaya'ya geldiğinde Altın Şehir Shandra'yı yerinde bulamadığı için Yalancılar Kralı ilan edilerek idam edilmiştir. Ancak 400 sene sonra Luffy, Gökyüzü Adası Macerası'nda Enel'i yendikten sonra çanı çalmış ve sesini Norland'ın Jaya'daki torunu Montblanc Cricket'e duyurmuştur. Ayrıca aynı zamanda Altın Çan, Grand Line'daki kitabelerden biridir. Gol D. Roger da Gökyüzü Adası'na gelmiş ve kitabenin yanına kazıdığı yazıda bu kitabeyi kopyalayarak Raftel'a taşıyacağından bahsetmiştir.