FANDOM

Güneş Korsanları
Sun Pirates' Jolly Roger
İstatistikler
Japonca Adı: タイヨウの海賊団
Latin Harfleriyle Okunuşu: Taiyō no Kaizokudan
Resmi Adı: Güneş Korsanları
İlk Ortaya Çıkış: Sayı 620; Bölüm 540
Kaptan: Jinbe; Fisher Tiger
Ana Gemi: Çalınmış Denizci Gemisi; Orjinal Gemi (yıkıldı)
Toplam Ödül: Beli Small306,000,000 (Tiger kaptan iken)
Beli Small250,000,000 (Jinbe kaptanken ve Shichibukai değilken)
Over Beli Small400,000,000 (Jinbe Shichibukai ünvanı aldıktan sonra)

Sun Pirates (Taiyō no Kaizokudan - Güneş Korsanları), Fishmen Pirates (Gyojin Kaizokudan - Balıkadam Korsanları) olarakta bilinen, Fisher Tiger'ın kurduğu bir korsan tayfasıdır. Yakından tanıdığımız Jinbe ile Arlong'da eskiden bu tayfanın üyesiydiler. Jinbe, hem Tiger'ın sağ kolu olmuş, onun ölümünden sonra da kaptanlık görevini üstlenmiştir. 11 yıl önce çeşitli sebeplerden ötürü tayfa üç parçaya ayrımıştır: Jinbe'ye biat edenler Güneş Korsanları bünyesinde kalmış, Arlong ve Macro ise yandaş toplayıp kendi tayfalarını kurmuşlardır.

Geçmişleri

Şimdiki zamandan 15 yıl önce, Fisher Tiger bilinmeyen bir sebepten dolayı yakalanmış ve Kutsal Ejderler'in kölesi olmuştur. Yıllarca Mariejois'te köle hayatı yaşayan Tiger, bir gün kaçmanın bir yolunu bulmuştur. Ancak şehri terketmeden, ardında bıraktığı diğer köleleri düşünmüş ve öylece gitmeye yüreği el vermemiştir. Silah ele geçiren Tiger, şehre saldırmış, Boa Hancock ve kardeşlerininde aralarında bulunduğu tüm köleleri serbest bırakmıştır. 

Bu haberin Balıkadam Adası'nda duyulmasının ardından, bir çok ada sakini işini gücünü bırakıp Güneş Korsanları'na

Fisher koala

Fisher ve Koala

 katılmak istemiştir. Bu kişilere örnek olarak kraliyet ordusunu bırak Jinbe ve kendi tayfası bulunan Arlong'u verebiliriz. Ayrıca Jinbe, Kral Neptün'üde tayfaya davet etmiş, ancak Neptün, karısının ideallerine ters düşecek bir iş yapmak istemediğini söyleyip, teklifi kabul etmemiştir. Kutsal Ejderler'in simgesi olan "Hoof of the Soaring Dragon" (Yükselen Ejderhanın Pençesi) silinemiyordu, Tiger, tayfasının simgesini güneş sembolü haline getirip, bu simgeleri değiştirmiştir. Köle olanların mutlak bir taraflarında bu simge olduğu için, hepsi güneş sembolü haline getirilmiştir. Ayrıca tayfaya sonradan katılanlarada bu sembolü taşıma zorunluluğu getirilmiştir. Böylece Denizciler'in, kimin eskiden köle olup olmadığını anlamasının önüne geçilmiştir. Tiger, her zaman için insanlarla savaşmak istemiştir. Ancak tayfasının insan öldürmesini yasaklamıştır. Arlong gibi bazı tayfa üyeleri buna karşı olsalarda, Tiger'a duydukları saygı yüzünden ses çıkaramamışlardır. Güneş Korsanları, resmi kuruluşlarından üç yıl sonra, Tiger ve Jinbe'nin başına ödül konulmuştur. Bu sıralarda, tayfa bir adada konaklarken, adada yaşayan insanlar Tiger'dan eskiden köle olan Koala isimli bir kızı evine geri götürmesini istemişlerdir. Koala,bir köle için ağlamanın ölüm demek olduğunu bildiği için, hep gülümseyen bir kızdır. Arlong'un yaptıkları bile onu ağlatamamıştır. Tiger, Koala'da da bulunan Yükselen Ejderhanın Pençesi simgesini de kendi güneş sembolü ile değiştirmiştir. Ona Kutsal Ejderler ve kendileri arasındaki farkı söylemiş, artık özgür olduğunu ona kanıtlamıştır. 

En sonunda Tiger, Koala'yı memleketi Foolshout Adası'na getirmiştir. Ancak, ada sakinleri Koala'nın köle olduğu gerçeğinin üzerinin örtülmesi karşılığında, Tiger'ı Denizciler'a satmışlardır. Pusuya düşürülen Tiger, çapraz ateş altında ağır yaralanmış ve gemisi de batırı

lmıştır. Her ne kadar tayfa bir Denizci gemisi çalıp kaçmayı başardılarsa da, Tiger aşırı kan kaybetmiştir. Kan naklini kabul etmeyen Tiger, tayfasına başından geçenleri anlatmış ve son nefesinde, kendisinin köle olduğunu ve nasıl öldüğünü sır olarak saklamalarını istemiştir. Fisher Tiger'ın ölümünden sonra tayfanın başına Jinbe geçmiştir. Serinin başlangıcından 9 yıl evvel, Jinbe, Shichibukai olmuştur ve tayfası üç ana parçaya bölünmüştür. Tayfa üyeleride kendi aralarında küçük tayfalar kurmuşlardır. Bunlardan ikisi seri içinde gösterilmiştir. - Arlong, Doğu Mavi'ye gelmiş ve balıkadamlardan oluşan ordusuyla terör estirmeye başlamıştır. Tayfasının bilinen üyeleri:  ¨Chew, keskin nişancıdır. Dudaklarından su fırlatarak dövüşür. ¨Hatchan, kılıçustasıdır. Rokutoryu tekniği kullanır. Şimdilerde takoyaki dükkanı işletmektedir. Hikayede sonradan Sabaody Arc.'ının ana karakterlerinden biri olmuştur. ¨Kuroobi, karatecidir. Kendi saf gücü ile birleştirdiği Balıkadam Karatesi sayesinde, güçlü saldırılar yapabilmektedir. ¨Kaneshiro, gemi marangozudur. Kendince güçlüdür ama tayfada sadece görüntü olarak vardır. ¨Pisaro, müzisyendir. Elinde hep maracas vardır. ¨Take, bilinen bir özel yeteneği yoktur. ¨Shioyaki, aşçıdır. Arlong Korsanları'nın yemeklerini yapmıştır. - Macro'da kendince bir kaçırma grubu kurmuştur. İnsanları, balıkadamları ve merfolkları kaçırıp, köle olarak satmıştır. İronik olarak kaptanının, görüşlerinin tersi bir yol izlemektedir. ¨Gyaro ve Tansui, Macro'ya çıkma yapanlardır. Jinbe'nin Shichibukai olmasının ardından, Güneş Korsanları tekrardan Balıkadam Adası'na dönmüşlerdir.

 Hükümetin yayınladığı bir bildiri ile de suçlarını affedilip, eski köle statülerine dönmelerine izin verilmiştir. Kısa süre sonra, kölelerini almak için Balıkadam Adası'na gelen Kutsal Ejder Mjosgard, eski kölelerinin saldırısına uğramıştır. Mjosgard'ın Amiral çağırma gücünün işe yaramayacağını söyleyen köleler, tam işi bitireceklerken, Kraliçe Otohime araya girip, Mjosgard'ı kurtarmıştır. Güneş Korsanları'ndan ayrılan üyelere ne olduğu bilinmemektedir. Durumu bilinen tek kişi Hatchan'dır. O da uzun zaman önce korsanlığı bırakmıştır.

Tayfa Gücü

Güneş Korsanları, balıkadam kökenleri olan efsanevi bir korsan tayfasıdır. Tayfanın tamamı balıkadamlardan oluştuğu için oldukça güçlüdürler. İlk kaptan Fisher Tiger, Mariejois'e saldırabilmiş tek kişi ve kahraman olarak tanınan ünlü bir figürdür. Onun ölümünden sonra kaptan olan Jinbe'de eski bir Shichibukai'dir. Üzerlerine gönderilen Denizci birliklerini kolayca yenebildikleri gösterilmiştir.

Üyeleri

Sun korsanlrı

  Güneş Korsanları'nın büyük bölümü, Fisher Tiger'ın Mariejois'ten kurtardığı kölelerden oluşmaktadır. Her birinde kırmızı güneş sembolü bulunmaktadır. Bu sembol Kutsal Ejderler'in utanç simgesini kapatmak için yapılmıştır. Gerçi köle olan olmayan herkes bu sembolü derisine kazımıştır. Böylece köle olanlarla olmayanlar karışıp gidebilmiştir. Tayfa üyelerinden öne çıkanlar Tiger, Jinbe, Arlong ve bazı adamları, bir de Macro'dur.Fisher Tiger: Tayfayı kuran kişi ve orjinal kaptan, eski köle, ölü, dövmesi göğsünün ortasında. Jinbe: İkinci kaptan, eski Shichibukai, hapishane firarisi, dövmesi göğsünün ortasında. Aladdin: Tayfanın doktoru, eski köle, dövmesi karnının sol tarafında. Arlong: Jinbe'nin eski arkadaşı, Arlong Korsanları'nın kurucusu, eski hükümlü, dövmesi göğsünün sol tarafında. Hatchan: Arlong'un eski adamı, takoyaki dükkanı sahibi, dövmesi alnında. Chew: Arlong'un eski adamı, hükümlü, dövmesi karnının altında. Kuroobi: Arlong'un eski adamı, hükümlü, dövmesi göğsünün sağında.Kaneshiro: Arlong'un eski gemi marangozu, hükümlü, dövmesi sol önkolunda. Pisaro: Arlong'un eski müzisyeni, hükümlü, dövmesinin yeri bilinmiyor. Macro: Macro Korsanları'nın kurucusu, köle tüccarı, dövmesi göğsünün solunda, yenildikten sonraki durumu bilinmiyor. Gyaro: Macro'nun adamı, dövmesi sol önkolunda, yenildikten sonraki durumu bilinmiyor. Tansui: Macro'nun adamı, yenildikten sonraki durumu ve dövmesin yeri bilinmiyor.

Gemileri

Güneş Korsanları'nın gemisi ilk kez 521. bölümde Boa Hancock'un geçmişinde, daha sonra da Jinbe'nin geçmişinde gösterilmiştir. Denizciler tayfayı Foolshout Adası'nda pusuya düşürdükten sonra, ağır top ateşi sonucu batırılmıştır.

Geminin ön kısmı balık kafası şeklindedir. Boynunda da alev parçaları vardır. Dümen kolu ise bir balık kuyruğunu andırmaktadır. Üst tarafta balık şeklinde iki kabin bulunur. Biri geminin ortasında, diğeri ise kıçtadır. Top ateşi için yapılmış delikler de geminin yan taraftalarındadır. Gemi görünüş olarak dev bir balığa benzer. Beş tane yelkeni vardır. Ön taraftaki iki tanesi koyu mavi renktedir ve üzerlerinde Güneş Korsanları'nın simgesi vardır. Ortadaki de öndekiler

le aynı renktir. En arkadan ikinci açık mavi renktedir ve en arkadaki yelkeninde yeşil çizgileri vardır. Korsan bayrağı ise ana direğin tepesindedir.

Taiyo

Jinbenin gemisi.

 Fisher Tiger'a kurulan pusu esnasında bu gemide batmıştır. Jinbe, kaptan olduktan sonra da yeni bir gemiye 

geçmişlerdir. Bu geminin devasa yelkenleri vardır. En öndeki yelkende Japonca'da güneş anlamına gelen TAIY

O yazmaktadır. Bu ikici gemiye ne olduğu bilinmemektedir.

Ek Bilgiler

- Kölelik, gerçek hayatta Korsanlığın Altın Çağı'nda çok yaygındı. Köle ticareti yapan gemileri basan korsanlar, çoğu zaman kölelere korsan olma teklifi yapmışlar ve bu sayede tayfa genişletmişlerdir. Güneş Korsanları'nın durumu da bunu andırmaktadır.

Hak Sahipleri

Kaynak : http://onepiece.wikia.com/wiki/Main_Page Çeviren : Smoker Yayınlayan : www.korsanfan.com Çevirmenin Sitesi : www.korsanfan.com