One Piece Wiki
Advertisement

Hasır Şapka Luffy veya yaygın olarak Hasır Şapka olarak bilinen Monkey D. Luffy, One Piece mangasının ve animesinin baş kahramanıdır. Her geçen gün kötü şöhretleri daha da artan Hasır Şapka Korsanlarının en iyi savaşçılarından biri, kurucusu ve kaptanıdır. Yeni Dünya'da hüküm süren dört imparatordan biridir. Onun en büyük hayali ise Gol D. Roger tarafından geride bırakılan One Piece hazinesini bularak korsanlar kralı olmaktır. Korsanlar kralı olacak kişinin dünyadaki en özgür kişi olacağına inanır.

Foosha Köyünde doğan Luffy, daha yedi yaşındayken kazayla vücudunu lastiğe dönüştüren Lastik Lastik meyvesini yemiştir. "Kızıl Saç" Shanks ile tanışmış ve Shanks ona, Luffy'nin gelecekte hazine olarak nitelendirdiği ve imza aksesuarı olarak bilindiği hasır şapkayı ona çocukken, gelecekte tekrar karşılaşmalarının sözü olarak hediye etmiştir. Luffy, devrimcilerin lideri olan Monkey D. Dragon'un oğlu, Denizcilerin kahramanı olan Monkey D. Garp'ın torunu, "Ateş Yumruk" Portgas D. Ace ile devrimcilerin Genelkurmay Başkanı olan Sabo'nun yeminli kardeşi ve Kıvırcık Dadan'ın üvey oğludur. Dünyada D'nin iradesini taşıyan az sayıdaki insandan biridir. Onigashima isyanının doruk noktasında Luffy'nin şeytan meyvesi, Dünya Hükûmetinin dönmesine karşı büyük korku beslediği, kayıp yüzyıldan beri hiç uyanmayan meyve tamamen uyanmış ve Luffy'ye mitsi güçler bahşetmiştir.

Luffy, Doğu Mavi'de olan en güçlü korsanlar, Denizciler ile girdiği çatışmalar, Denizin Yedi Savaş Lortları ile savaşları, Dünya Soylularına olan karşıtlığı, Cipher Pol ve hatta Grand Line'da olan Dört İmparator da dahil olmak üzere etrafındaki sayısız küresel güce karşı savaşmış ve bu savaşların çoğundan galip olarak ayrılmıştır. Ayrıca Luffy, Enies Lobi'yi direk olarak işgal etti ve dolaylı olarak yok edilmesine sebep olmuş, zaptedilemez Impel Down'dan kaçmış ve Marineford Zirve Savaşının odak noktalarından biri haline gelmiştir. Denizin Yedi Savaş Lordu sistemi fesih edilmeden önce bilinen eski veya mevcut 11 savaş lortlarından bazılarını devirmiş ve bazıları ile arkadaş olmuştur. Ek olarak Luffy, dört imparatorun bölgelerini işgal etmiş ve nihayetinde bir tanesini devirmiştir.. Luffy'nin bu başarımları, onun "Gelecekteki Potansiyal Tehdit" olarak bilinmesine, "atılgan" olarak ün kazanmasına ve hatta bazı durumlarda "çılgın" olarak bilinmesine sebep olmuş, Filo Amirali Sakazuki'nin, Dünya Hükûmetinin ve Denizci karargahının da öfkesini kazanmıştır.

Luffy etrafındakileri birer birer kendi tarafına çekebilme özelliğine sahip olduğu için istemsizce de olsa, o istediği vakit onun için gelecek olan ve yedi korsan tayfasından oluşan Büyük Hasır Şapka Filosu'nun lideridir. Basın bu gelişmeleri ve Koca Ana Korsanları ile yaşadığı olaylar sonrası onu "Denizin Beşinci İmparatoru olarak tanımıştır lakin çoğu öne çıkan figürler bu haberi abartılı bulmuştur. Luffy, Wano hikayesinin sonlarında Kaidou'yu devirdikten sonra Dünya Hükûmeti tarafından resmi olarak dört imparatordan biri ilan edilmiş ve Buggy ile beraber Kaidou ve Koca Ana'nın yerini almıştır.

Sabaody Takımadalarına vardığında daha Beli.png300.000.000 ödüle sahip olan Luffy, Marineford Zirve Saşavından kısa süre önce Red Line'a Beli.png100.000.000 üstü ödülle ulaşan 11 "süper çaylaktan" biridir. O, diğer 10 çaylak ve Marshall D. Teach "En Kötü Jenerasyon olarak bilinir. Luffy'nin yaptıklarından sonra büyüyen kötü şöhreti ve fetihleri sayesinde ödülü Beli.png3.000.000.000'ye kadar yükselmiştir.

Advertisement