FANDOM

Admiral ace

Üç Amiral, soldan sağa: Kizaru, Akainu ve Aokiji.

Oramiral (大将, taishō) Deniz Kuvvetleri'nde üst düzey ordu rütbesini belirtmektedir. Oramiraller, savaş grubunun veya filosunda yüksek seviye komutadan, idareden ve politik görevlerden sorumlu askerlerdir. Bir oramiral, koramiral'in üstü vebüyük amiral'in alt rütbesidir.

One Piece'teki Denizci Oramiralleri

Seride, oramiraller,büyük amiral'den sonra en yüksek rütbeli Denizciler olarak gösterilmişlerdir. Oramiral rütbesinde sadece üç kişi bulunabilmektedir. Şu an görevde olanların lakapları:"Ryokugyu" (Yeşil Boğa), "Fujitora" (Mor Kaplan), "Kizaru" (Sarı Maymun).[1]

Yetenekleri

Admiral-abilities

Amirallerin kişsel yetenekleri.

Oramiraller Dünya Hükümeti tarafından "En Harika Güçler" (最高戦力, Saikō Senryoku) olarak taçlandırılmış ve Dünya Hükümeti ve Denizci Kuvvetleri'nin en güçlü bireysel dövüşçüleri ilan edilmişlerdir.[1] Bu üç oramiral One Piece evreninde en çok saygı duyulan ve en korkulan kişilerdir. Shabondy Takımadalar Bölgesi'nde görüldüğü gibi tek bir oramiralin varlığı bile tüm adanın paniklemesine ve nüfusun oradan kaçmasına neden olmaktadır (Süpenovalar dahil). Diğer bir örnek de; Oramiral'in şöhreti bile Nico Robin'e çocukluk travmasını hatırlatmış, bu onu dehşete düşürmüş ve ne zaman etrafta bir oramiral olsa paniklemeye başlamıştır.

Şimdiki üç oramiral'in hepsi de kendi renkleriyle özdeş Logia türü şeytan meyvesi yeteneklerine sahiptirler. Hepsinin güçleri de diğer Logia güçleriyle bile karşılaştırılsa daha yıkıcıdır. Hepsi de Beyazsakal ile yalnız dövüşebilecek kadar güçlü, Beyazsakal Korsanları'nın en iyi üç tümen komutanıyla baş edebilmektedirler. Oramiral Aokiji ve Kizaru kendi elementlerinden yaptıkları kılıçlarla dövüşerek yetenekli kılıç ustalarına benzemektedirler. Akainu'da da böyle bir yeteneğin olup olmadığı bilinmemekte, sadece erimiş yumruklarıyla yakın dövüşte görülmektedir.

Görevleri

Rütbeleri altındaki binlerce askeri kontrol etmeleri dışında, Filo Amirali ve Dünya Hükümeti hariç Buster Call'ı çağırma yetki ve otoritesine sahip kişilerdir.[2] Ayrıca Dünya Hükümeti ajanlarına Buster Call'ı çağırma izni verebilen kişilerdir. Oramiraller Filo Amirali, Gorosei ve Dünya Hükümeti Başkomutanı dışında en yüksek otoritedir.

Bir Dünya Asili yaralanır ya da ona karşı çıkılırsa saldırganı yakalamak için bir oramiral hemen asilin bulunduğu bölgeye gönderilir.[3] Başarısızlık kabul edilemez.[4]

Bilinen Oramiraller

  • Aokiji (Anlamı: Mavi Sülün. Donanmadan Ayrıldı. Gerçek Adı:Kuzan)[5]
  • Akainu (Anlamı: Kırmızı Köpek. Gerçek Adı: Sakazuki; Koramiral'likten terfi etti.)[6]
  • Kizaru (Anlamı: Sarı Maymun. Gerçek Adı: Borsalino)

Satılık Eşyaları

Admiral deformed

One Piece Super Çirkinleştirilmiş Amiral Figürleri

Oramirallerin satılık eşyalarının da birçok fanı bulunmaktadır. Üçü de One Piece Super Deformed Figures (One Piece Super Çirkinleştirilmiş Oramiral Figürleri) başlığı altında set olarak çıkarılmıştır. Ayrıca Üç Oramiralin hepsinin The Three Admirals Super Effect Devil Fruit User (Süper Efekt Şeytan Meyvesi Kullanıcıları figür seti de bulunmaktadır. Aokiji bunlardan ilkiydi, Kizaru ve Akainu ise Kasım 2010'da piyasaya sürülecektir.

Notlar

  • Üç oramiral de Japon aktörleri baz alınarak yapılmıştır ve çizimleri onları andırmaktadır.
  • Lakapları Momotarō efsanesindeki çocuk kahraman Momotarō'ya yardımcı olan sülün, köpek ve maymundan gelmektedir. Oramirallerin kişilikleri de efsanedeki hayvanlarınkine benzemektedir (Aokiji, sülün, biraz tembel; Kizaru, maymun, dalgın ve sorumsuz; ve Akainu, köpek, çok sadık).
  • Herbirinin Logia türü şeytan meyvesi kendi özelliklerine uymaktadır; kara (erimiş kaya), deniz (donmuş su), ve gökyüzü (güneş ışığı).Herbiri şeytan meyvesi yeteneğine uygun, farklı takım elbiseler giymektedirler.
  • Hepsi başında gözlerini kapatıcı bir aksesuar taşımaktadır: Aokiji uyku bandı takmakta, Kizaru turuncu güneş gözlükleri, ve Akainu Denizci şapkası.
  • Üçü de siyah saçlı ve neredeyse aynı boydadır.
  • Koramiral Monkey D. Garp birkaç defa oramiral olma şansını elde etmiş fakat teklifleri reddetmiştir. Şu an olduğundan daha yüksek bir pozisyona ihtiyacı olmadığını belirtmiştir.[7] Bir zamanlar (ya da hala) Koramiral rütbesinde biri olmasına rağmen gücü oramiral ya da Filo Amirali seviyesindeydi.
  • Doğum günleri çizildikleri aktörlerinkiyle aynıdır.

Referanslar

  1. 1,0 1,1 One Piece Manga ve Anime - Cilt 34 Manga Bölüm 319 ve Anime Bölüm 227, Robin Amirallerin Dünya Hükümeti'nin "En Büyük Dövüş Gücü" olduğunu açıklıyor.
  2. One Piece Manga ve Anime - Cilt 38 - Manga Bölüm 359 ve Anime Bölüm 251, Robin Buster Call'ın arkasındaki bazı detayları açıklıyor.
  3. One Piece Manga ve Anime - Cilt 51 - Manga Bölüm 497 ve Anime Bölüm 391, Pappug Dünya Hükümeti'nin arkasındaki geçmişi açıklıyor.
  4. One Piece Manga ve Anime - Cilt 52 - Manga Bölüm 512 ve Anime Bölüm 404, Kizaru Dünya Asillerine bulaştıkları için Hasır Şapkaların gitmesine izin veremeyeceğinden bahsediyor.
  5. One Piece Manga ve Anime - Cilt 41 - Manga Bölüm 397 ve Anime Bölüm 278, Kuzan gücünü Ohara'da Saul'u dondurmak için kullanıyor.
  6. One Piece Manga ve Anime - Cilt 41 - Manga Bölüm 397 ve Anime Bölüm 278, Sakazuki Ohara'da Buster Call'dayken
  7. One Piece Manga ve Anime - Cilt 0 - Manga Bölüm 0 ve Anime Bölüm 0 (Strong World Bölüm:0), Garp'a yine Amiral'lik pozisyonu teklif ediliyor fakat her zaman olduğu gibi reddediyor.

Ayrıca Bakınız

Site Anketi

En sevdiğiniz Denizci Amirali?
 
135
 
58
 
17

Ağustos 21, 2010 üzerinde 16:02 anketi oluşturuldu ve 210 kişi oy verdi.

Denizciler
Yüksek Rütbeliler: Sakazuki  • Borsalino  • Isshou  • Ryokugyu  • Sengoku  • Tsuru  • Garp  • John Giant  • Lacroix  • Ronse  • Comil  • Jaguar D. Saul  • Strawberry  • Yamakaji  • Doberman  • Onigumo  • Momonga  • Smoker  • Pudding Pudding
Orta Rütbeliler: Morgan  • Nezumi  • Hina  • T-Bone  • Very Good  • Shuu  • Sharinguru  • Ripper  • Brandnew  • Makko  • Gorilla
Aslar ve Diğerleri: Attachan  • Bellemere  • Bogart  • Coby  • Helmeppo  • Jango  • Fullbody  • Lines  • Makko  • Masshikaku  • Stalker  • Rokkaku  • Shine  • Tashigi  • Ukkari  • Sentoumaru  • Vegapunk  • Dev Bölüğü
Sadece Animedekiler: Billy  • Saga  •Bismarck  • Boo Kong  • Hardy  • Drake  • Gasparde  • Governor  • Gu  • Isoka  • Jessica  • Johnathan  • Dr. Kobato  • Kurono Nezumi  • Marley Kardeşler  • Daddy Masterson  • Longo  • Mekao  • Minchi  • Moor  • Nelson Royale  • Pukau  • Akibi  • Randolph  • Rapanui Pasqua  • Rapanui'nin Babası  • Ryūdō  • Shepherd  • Tajiyo  • Touma  • İsimsiz Filler Denizcileri  • Sıcak Rüzgar Denizcileri
Ulaşım
Gemi(ler): Monkey D. Garp´ın Gemisi  • Smoker'ın Gemisi  • Nelson'ın Gemisi  • Standart Denizci Gemileri  • Stan Malay  • Painpiku  • Pudding Pudding'in Gemisi  • Morgan'ın salı  • Nezumi'nin Gemisi  • Hina'nın Gemisi  • G-2 Çok Gizli Zeki Gemi  • Market Gemi  • Salamander
Taşıtlar: Dumanlı Motorsiklet  • Ao Chari
Yetenekler
Şeytan Meyveleri: Moku Moku no Mi  • Ori Ori no Mi  • Hie Hie no Mi  • Beri Beri no Mi  • Sabi Sabi no Mi  • Shari Shari no Mi  • Pika Pika no Mi  • Whoshu Whoshu no Mi  • Ame Ame no Mi
Dövüş Stilleri: Haki  • Rokushiki
Silahlar: Shigure  • Buster Call  • Pacifista
Bağlantılı Başlıklar
Yer(ler): Deniz Kuvvetleri Anakarargâhı  • Denizci Üssü  • G-2  • G-3  • G-5  • G-8  • 8. Bölük  • 16. Bölük  • 77. Bölük  • 153. Bölük
Rütbeler: Büyük Amiral  • Oramiral  • Koramiral  • Tuğamiral  • Albay  • Gemi Kaptanları (Yarbay)  • Yüzbaşı  • Üsteğmen  • Teğmen  • Asteğmen  • Kıdemli Başçavuş  • Gedikli Subay  • Başçavuş  • Kidemli Üstçavuş  • Üstçavuş  • Kıdemli Çavuş  • Astsubay Çavuş  • Denizci Eri  • Acemi Er  • Ayak İşçisi
Diğer: Adalet  • Ödüller  • Kairoseki